čtvrtek 11. července 2013

14 – Náhoda

Víte, co si u téhle kapitoly říkám? Že je vážně dobře, že si užívám poklidného rána na Masters of Rock a nejsem tady, abych musela čelit vaší, ehm... nevoli týkající se toho, co si za chvíli přečtete. Kvík.
Jak vidíte, anketa tu stále není, ale dočkáte se jí už příští týden. Připomínám, že následující kapitola nese název Vysvětlení. A že za dva týdny se dočkáte jednoho nedialogového dílu zcela v mojí režii. Muhehehe.
Ehm, jo, takže si užijte Náhodu. A nezapomeňte, i na MoRu si kontroluju komentáře. Tak mi jich pár věnujte... *sladké mrkání*


„Lukáši?“
„Áno, Patriku?“
„Byla to jen náhoda, že jsem právě dole potkal majitele našeho bytu?“
„Hm... Ne, to rozhodně nebyla.“
„Neřekl jsi mi, že dneska... platíš nájem.“
„Neplatím.“
„Tak co tu dělal?“
„Sežereš mi, že šel NÁHODOU okolo a zastavil se na kafe?“
„Hm. Takže ty s ním už šukáš, i když nemušíš? Ty jsi teda dobrej.“
„Ježiš, ne, nešukám s ním, když nemusím. Nešukal jsem s ním dneska vůbec.“
„Takže fakt šel náhodou okolo?“
„Ne, Patriku, nešel. Já ho sem zavolal.“
„Zavolal?“
„Áno.“
„Kurva, co se to tu děje? Jsi bílej jako stěna. Co... Co se stalo? Vyhodil nás z bytu?!“
„Ale ne, prosím tě. Jen...“
„JEN, Lukáši?“
„Domlouval jsem s ním to, že se odsud budu stěhovat, Patriku.“
„C-co?“
„Slyšel jsi.“
„Slyšel. Ale doufám, že jsem se přeslechl. CO SE BUDEŠ?!“
„Stěhovat z tohohle bytu.“
„Proč? KAM?!“
„Vážně tě to zajímá, Patriku?“
„To si kurva piš, že mě to zajímá!“
„Hele, nemusíš na mě ječet. Já ti to vysvětlím.“
„Výborně. Vysvětluj. Ne, ne, počkej. Já si nejdřív dám panáka.“
„Panáka? Je POLEDNE, proboha!“
„Poledne, půlnoc... Když na mě vypálíš takovouhle jobovku, nemůžeš čekat, že zůstanu střízlivej.“
„Hele, JÁ se neožíral, když jsi mi oznámil, že se nejspíš přestěhuješ.“
„Ne? Já tě ten večer slyšel, když jsem si už šel lehnout. Zpíval sis 'This Maniac's In Love With You'. Střízlivej jsi rozhodně NEBYL.“
„A neměl bys ty náhodou bejt rád, že vypadnu? Zbavíš se mě. A nebudeš se muset stěhovat sám. Třeba ukecáš Vítka, aby tu začal bydlet s tebou.“
„Proč bych s ním měl chtít bydlet, proboha?!“
„No, já nevím. Protože je to tvůj přítel? Tvůj slavnej tajnej ctitel? Protože ho miluješ?“
„To neznamená, že s ním chci bydlet v jednom bytě.“
„Mezi náma... Mělo by.“
„Hele, nech si to poučování, Lukáši. Kam se stěhuješ? A PROČ?“
„Můžu začít u druhý otázky?“
„Začni si třeba na Marsu, ale ODPOVĚZ.“
„Hele, polož tu vodku. Začínáš bejt trochu... hysterickej.“
„Mám na to právo. Jsem BUZNA. My JSME hysterický.“
„Patriku, dej mi tu lahev.“
„Řekni, proč se stěhuješ.“
„Proč asi? Protože nemám PRACHY. Nemám šanci utáhnout život tady z blbý podpory z pracáku. Pavel mi chtěl zařídit, abych dostal to odstupný, ale prostě NEMŮŽE. Dochází mi peníze. A ještě si musím jako nějaká špinavá děvka vyšukávat svůj díl nájemnýho. Představ si, že bys byl v mý kůži, no! Nemůžeš si dovolit platit byt, nemůžeš si dovolit málem ani jídlo, práci neseženeš, i když se fakt upřímně snažíš. Co bys udělal, Patriku, no?“
„No, já...“
„Já ti to řeknu. Potupně bys stáhnul ocas a vrátil se k mamince, která ti v prvý řadě už tehdy říkala, ať se do tý Prahy nestěhuješ, protože tam štěstí nenajdeš!“
„Stěhuješ se k MÁMĚ? To jako vážně?“
„A co můžu dělat? Jít k ségře a tomu jejímu? Díky, máma bude příjemnější. A nebydlí v Praze. A bude mi platit jídlo. Uznávám, ta poslední část je v mým věku dost trapná. Ale přísahám, je to jen na dobu, než si najdu nějakou práci!“
„Čekáš, že si najdeš práci v tý vaší prdeli, když sis ji nenašel v Praze?“
„Čekám, že přinejhorším půjdu na kasu v supermarketu. V tý naší prdeli je jistá šance, že mi to zaplatí aspoň nájem garsonky a jídlo, víš?“
„Ty na kase v supermarketu? Lukáši, proboha...“
„Už mi dáš tu flašku?“
„Chceš se taky napít?“
„Tak trochu.“
„Fajn. Tumáš.“
„Díky, Patriku.“
„...“
„Co je? Co tak koukáš?“
„Nechci, aby ses odstěhoval.“
„Ale no tak, nech toho. Jsi na mě naštvanej. Pořád jsi mi neodpustil tu věc s Vítkem. Máš plný právo zuřit. Proč bys se mnou měl chtít bydlet?“
„Protože... Protože jsem na tebe ZVYKLEJ!“
„Zvykneš si i na jinýho spolubydlícího. Hele, z tamtoho kluka jsi byl přímo nadšenej, než tě poslal do háje. On se najde nějakej další milej buzerantík...“
„Ale já...“
„Co? Ty mě máš TAK rád, že nechceš nikoho jinýho? Tohle si schovej pro Vítka, Patriku. A vůbec, i kdyby, pokud za mě nechceš platit nájem a jídlo, bohužel to nebude stačit.“
„Ale já...“
„Mimochodem, pokud jde o ten nájem, přesvědčil jsem Pavla, aby ti ho trochu snížil. Teď je to dvanáct tisíc místo šestnácti. Měl bys to zvládnout, než si najdeš spolubydlícího.“
„Ale-“
„Neptej se, jak jsem ho přesvědčil. Ještě si musím jít vyčistit zuby.“
„Vyčistit... Udělal jsi ze sebe děvku kvůli MNĚ?“
„Hele, za všechny tyhle problémy můžu já. Já nejsem schopnej najít si novou práci. Já se vyspal s Vítkem a znepřátelil si tě. Já se nechal vyrazit bez odstupnýho. Já, já, já. Neměl bys za to pykat ještě ty. Takže tohle bylo to nejmenší, co jsem mohl udělat.“
„L-Luky...“
„Nemusíš mi děkovat, neboj.“
„Kurva, proč jsi s tím Vítkem šukal? Ty přece vůbec nejsi zlej kluk...“
„Fakt to chceš vědět?“
„No... Vlastně ne. Radši.“
„Vidíš.“
„Kdy se stěhuješ?“
„Příští čtvrtek.“
„Co? UŽ?!“
„Promiň. Chci to mít za sebou co možná nejdřív.“
„Ale... Ale... Ale...“
„Chceš další vodku?“
„Ano, prosím!“
„Mimochodem, když jsme u vodky, v sobotu mi kluci-“
„Ta tvoje rockerská banda?“
„Ano, přesně ta. Dělají mi v nějakym klubu rozlučku. Kdyby ses chtěl zúčastnit, prosím...“
„Bez Vítka?“
„Áno. Neručím za to, že bych mu nerozbil hubu. Nebo někdo z kluků.“
„Proč byste mu měli... Ne, to je jedno. Hádám, že bych to nepochopil.“
„Bylo by to na trochu delší vysvětlování, jo.“
„Fajn. Možná... Možná přijdu.“
„Fajn. Během zejtřka ti řeknu, kde to bude. Když jsem se s nima domlouval, ještě to nevěděli jistě.“
„Když ses... Nech mě hádat. Jsem poslední, kdo se o tom dozvěděl?“
„Ne, ta baba pod náma to ještě neví.“
„Tý by ovšem udělalo radost, kdybych se odstěhoval JÁ, ne ten zdánlivě počestnej tmavovlasej sympaťák.“
„A zdánlivě heterosexuální.“
„To taky.“
„Jo, docela ji lituju. Jestli se urveš ze řetězu, až tu nebudu, no... I když, já vím, jsi zadanej.“
„Ano. A já nikdy, nikdy, NIKDY nepodvádím.“
„No, aspoň někdo z vás dvou.“
„Lukáši...“
„Já mlčím. Mlčím, slyšíš?“
„Slyším tě mluvit.“
„Patriku, kdybys měl někdy NÁHODOU cestu kolem tý naší prdele, zastavíš se na kafe?“
„To by musela bejt pořádná náhoda.“
„Já vím. Odpověď?“
„Jo. Zastavím. Dej si záležet, ať v tý době už nesedíš na kase v supermarketu.“
„Věř, že se pokusím, Patri.“
„Stejně si nedokážu představit, že tu nebudeš. Bude tu tak... SMUTNO!“
„Patriku, vrať vodku.“
„Ale...“
„Hned.“

29 komentářů:

  1. Ach, to je tak smutné ráno. Sedím doma místo abych byla taky na MORu (kde jsem letos vážně chtěla jet) a ještě taková kapitola. Doufám, že se v brzké době vysvětlí, proč se s ním Lukáš sakra vyspal, protože by mě to vážně zajímalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že teď už se ti dostalo dostačujícího vysvětlení. =D

      Vymazat
  2. Ach jo, ty mě vážně sereš. Napsala jsem sereš? Jo, napsala a je mi to jedno, protože mě vážně ty víš co. Chudák Lukáš, ty jsi na něj v jednom kuse zlá. Grrrrrrrrrrr. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou, já jsem na Lukáše extrémně hodná... =D

      Vymazat
  3. Arvari... já tě... zabiju! Ehm... to byla druhá reakce, až po tý, jak tě mám ráda, že je tu tento díl tak brzy. Tohle prostě nemůžeš udělat! Začínám hysterčit... Ale zůstává tady fakt, že tě zabít nemůžu, protože bych se asi jinak nedočkala dalších dílů. No... takže nic. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádná hysterie není nutná, no tak, je to jen blbá povídka... Ehm... =D

      Vymazat
  4. Proboha, proč nám to děláš?! Já tě zastřelím. Ale to zasej nemůžu, protože bych se nedozvěděla to vysvětlení. Ach jo... Snad to ale bude stát zato nebo fakt umřeš :D

    OdpovědětVymazat
  5. Co..?? :OOOO Eh, myslím, že k tomuto dílu neexistuje dostatek slov abych ho zvládla okomentovat. Takže se hezky usadím a začnu si hryzat nehty nervozitou, jak to všechno dopadne.

    Ynat

    OdpovědětVymazat
  6. aáá zabít aspon že si budu moct přečíst to bysvětleni než odjedu na tábor, nemužeš je už dát dohromady .prosíííííííííííííím

    OdpovědětVymazat
  7. Dobře... takže mám tě radši uškrtit nebo utopit? Arvari, ty jedna malá... Modli se, ať je příští díl ten nejmilejší a nejteplejší na světě nebo ti vážně něco provedu a nebude se ti to líbit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že příští díl je už online, doufám, že splnil očekávání... =D

      Vymazat
  8. Já myslím že to dobře dopadne, že si to vyjasní, ukáže se že Vítek je ten hajzl a skočí si do náruče... doufám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že v to doufali od začátku týhle fáze všichni... =D

      Vymazat
  9. Mám v hlavě scénář, jak by to zhruba mohlo dopadnout... A jestli se to aspoň z části nesplní, tak budu mít chuť někoho zaškrtit. :D Bože, už teď jsem napnutá jak kšandy na další díl. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jo, tohle bude asi trapný, ale nepiš takovýhle podrazárny! Brečet jsem přestala před pěti minutama a už to tu je zase... :( Proč jenom... achjo :'(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ňuf, to přejde... No, touhle dobou spíš už přešlo... =D

      Vymazat
  11. *hluboký nádech* *výdech* Já budu asi ječet! Proč?! Lukáši ty parchante! T_T Jak může jít bydlet k mamince, to mu nezbyl ani kousíček cti?! T_T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to se ptáš chlapa, co si vyšoustával svoji část nájmu? =D

      Vymazat
  12. katka začínám si zvykat že vůbec nic není jak bych si přála přesto skvělé

    OdpovědětVymazat
  13. Q.Q"..já..JÁ PŘÍSAHÁM ŽE TI ZAŘÍDÍM SOUKROMÝ KONCERT COOPRA JEN KDYŽ JE NECHÁŠ DOHROMADY..*V životě nebyla zastáncem šťastných konců ale tohle jí trhá srdce* Sniff..*le má chuť skočit do minulosti a zlámat ti ruce a nohy aby jsi tam nemohla* -.-" Tohle se mi nedělá, všechny díly jsem do sebe házela a během hodiny jsem tady a co nevidím ?! bžee *totální depka a tak si od nich bere trochu vodky* No nic, už mi končí písnička na vypsání svých pocitů po tomhle..sniff..uvidíme se v tvých nočních můrách *nenápadné kliknutí na publikovat*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kdy ten Cooper dorazí? 0=) =D

      Vymazat
    2. Uhm *naprosto nevinný pohled* Víš..ono se to tak stalo *útěk kilometry daleko* :D

      Vymazat
  14. Jsem tak ráda za to, že jsem si tuhle kapitolu přečetla až dneska, protože jinak bych
    a) vyskočila do čtrvtka z okna
    b) provedla jednu z věcí, které ostatní uvádí výše
    c) dojela za tebou na MOR abych z tebe ten konec dostala
    Mistr v napínání :D
    RadunkaH2112

    OdpovědětVymazat