úterý 26. března 2013

Náměty na Gramatické okénko?

Dneska bych od vás něco potřebovala, lidi. Není to tak, že bych byla co do témat pro Gramatické okénko už úplně na suchu, ne, pár takových menších problémků na zpracování se mi tu ještě poflakuje. Víceméně hodně stručných a nevyžadujících žádné zdlouhavé řešení, což je činí nevhodným pro samostatný díl. Možná by stálo za to občas spáchat nějaký ten článek, ve kterém bude těch pidichybiček víc, co vy na to?

No, ale o tom dneska tak docela mluvit nechci. Jak říkám, něco od vás potřebuju. Název vám zase jednou napověděl. Potřebuju vaše náměty.

Ať už je to něco, s čím máte osobně potíže (tady bych ráda poukázala na to, že ve složitější interpunkci a psaní velkých písmen trochu lítám, jen aby bylo jasno předem), nebo něco, z čeho vám hrůzou vstávají vlasy na hlavě a o čem si myslíte, že bych to měla zkusit trochu vysvětlit. Zkrátka, jestli vás napadá něco, o čem jsem ještě v rámci Gramatického okénka nemluvila, poslouchám. Jen si řekněte. Protože mně začíná docházet inspirace.

Tak co, pomůžete mi?

Pěkně prosím, prstíčkem hrabu...

9 komentářů:

  1. Zrovna mě napadá taková "pidichybička". Tedy, ani nevím, jestli to je chybička. Zkrátka, potenciální/potencionální.

    OdpovědětVymazat
  2. No, pokud to tady ještě nebylo (ale řekla bych, že bylo, nejsem si jistá), jistý problém s daty a datumy? A nebo vysvětlit lidem, že ne každá věc, která začíná na "vy-/vi-" nemusí být nutně s tvrdým y a že třeba "vysutý" nebo "vydět" opravu nejsou správně... Eh. Člověk by si řekl, že je to nemožné, ale skutečně jsou lidi, kteří jsou toho schopní. (A ještě mě napadá kamarádčino oblíbené "mněli", ale to už tady možná taky bylo...)

    OdpovědětVymazat
  3. Můžete mi prosím říct, podle jakého gramatického pravidla se píše -i- v "ozvi se" ? Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No, to není špatný nápad, vůbec, začít probírat vyjmenovaná slova ;). Jsou miliony dospělých lidí, kteří v nich dělají chyby, takže kdyby ti došla témata...

    OdpovědětVymazat
  5. Nebylo by vůbec špatné probrat věci jako

    mě/mně
    vy/vi
    my/mi

    a takové nepatrné chybičky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Cha, teď mě zrovna něco napadlo! Vůbec nevím, jak to je se závorkama. Jestli se píše (blablabla!) nebo (Blablabla!) a tak podobně.

    OdpovědětVymazat
  7. Uh, uh, ještě mě včera napadlo psaní čárek před "než", "jako" a podobně! ^^

    OdpovědětVymazat
  8. Naprosto příšerná je záměna "efektní" za "efektivní" :D

    OdpovědětVymazat